work life coaching

Beste lezer,

Je hebt besloten een coaching- of ander begeleidingstraject te volgen. Om te beginnen ben je hiervoor bij Coaching Nederland in goede handen. Op basis van de positieve feedback van de vele mensen die al een traject bij ons volgden, kunnen wij garanderen dat je veel aan het traject gaat hebben. Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om er voor te zorgen dat je het traject bij Coaching Nederland als één van de prettigste ervaringen in je leven zult blijven herinneren.

Met behulp van deze pagina willen wij je informeren over het verloop van het traject. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier , via info@coaching.nl of bel: 020-5112210.

De partners in het traject en hun rol

  1.  De rol van Coaching Nederland is ervoor te zorgen dat je voor jouw specifieke vraagstuk een passende coach toegewezen krijgt en het traject waar nodig te ondersteunen om te zorgen dat je de kwaliteit krijgt waar je recht op hebt en het gewenste resultaat behaalt.
  2. De rol van de begeleider is je vertrouwenspersoon en sparringpartner te zijn en je zo optimaal mogelijk te ondersteunen in het bereiken van de door jouw gestelde doelen of de doelen die je samen met iemand binnen de organisatie geformuleerd hebt.
  3. Jouw rol is vooral open te staan voor wat het traject te bieden heeft en je zo goed mogelijk in te zetten. Er zijn vast momenten dat je het traject even iets minder leuk vindt, zoals bij het moeten doorlezen van een pagina zoals deze. Maar zonder weerstand kan er geen sprake zijn van persoonlijke ‘doorbraken’ in groei en dat is waar we wel voor gaan. Ons doel is er voor te zorgen dat je na het traject blijer, effectiever en met meer zelfvertrouwen je werk en leven vervolgt.

Het verloop van een traject

Inloggen in UpGuide.me
Om het beste resultaat te kunnen bereiken, kiezen de coaches van Coaching Nederland bijna altijd voor een ‘blended coaching’ aanpak. Dit wil zeggen dat ze niet alleen vis-à-vis gesprekken voeren, maar ook gebruik maken van 24/7 online begeleiding middels het UpGuide platform voor persoonlijke- en professionele ontwikkeling. In de  PDF Een traject volgen in UpGuide  vind je de belangrijkste aanwijzingen. Wil je je nog beter voorbereiden dan vind je op www.upguide.me/main/training nog enkele gebruiksaanwijzingen.

Gebruik bij voorkeur een  Google Chrome browser.  De Safari en   Firefox browsers werken ook goed.

Oudere versies van de Explorer browser werken niet altijd even goed.
N.B. UpGuide is ook via een browser op de smartphone te openen.

Zeer waarschijnlijk heb je inmiddels een mail ontvangen om in te kunnen loggen op system.upguide.me. Heb je het bericht niet per mail ontvangen, dan bestaat de kans dat de mail in je spambox terecht is gekomen. Zet in de spambox van je e-mailprogramma ‘noreply@upguide.me’ op ´veilig adres´, dan ontvang je voortaan alle berichten.

Problemen bij het inloggen?
Soms komt het voor dat de persoon die de gegevens heeft ingevoerd niet het juiste e-mailadres heeft gebruikt. In dat geval ontvang je vanzelfsprekend geen bericht. Vraag dan aan je coach of andere begeleider met welk e-mailadres je in UpGuide geregistreerd staat. De begeleider kan het e-mailadres in je account eventueel wijzigen.

N.B. De term ‘noreply’ in het adres van de afzender ‘noreply@upguide’ betekent overigens dat je, als je op die berichten reageert, door deze via je mailbox te ‘beantwoorden’, er aan de andere kant geen ‘ontvanger’ klaar zit om op je mail te reageren.

Je kunt altijd inloggen door met het e-mailadres waarmee je in het systeem bent geregistreerd een (nieuw) wachtwoord op te vragen. Klik hiervoor op de inlogpagina op ‘Hulp nodig bij het inloggen?’ en voer het e-mailadres in waarmee je wilt inloggen en waarvoor je een wachtwoord wilt invoeren. Je ontvangt daarna opnieuw een e-mail met een link naar de pagina om een nieuw wachtwoord in te voeren. Kom je er alsnog niet uit dan kun je ook om raad vragen door een e-mail te sturen aan helpdesk@upguide.me.

Je account
Vul in UpGuide eerst de gegevens op je persoonlijke accountpagina zo veel mogelijk aan. Je vindt de link naar je account door links met de muis over het menu te bewegen en op je naam te klikken. Het is voor andere gebruikers zoals de begeleider prettig als je ook een (pas)foto van jezelf toevoegt.

Documenten
Eenmaal in UpGuide kom je terecht op de ‘WhatsUp’ timeline. In de meeste gevallen staan daar de links naar de in te vullen formulieren of te ondernemen acties reeds voor je klaar.  Zie je deze daar (nog) niet staan, zet dan de muis links op het menu en klik op ‘Projecten & Trajecten’ om het traject-overzicht te openen. Open het  traject door op de betreffende regel  te klikken. Klik op de trajectpagina rechtsboven op het Formulieren en Documenten icoontje. Daarna zie je alle ter beschikking staande formulieren staan.

Onder het tabblad ‘Ingevuld’ kun je later alle door jou ingevulde formulieren weer terugvinden.

Voorbereiding voor het intakegesprek
Om de begeleider de gelegenheid te geven zich optimaal voor te bereiden op het intakegesprek vragen we je voorafgaand aan het gesprek met de begeleider een ‘Intake-formulier’ en ‘Mentale Thermometer’ in te vullen (en je accountpagina compleet te maken).

Het intakegesprek
De begeleider neemt telefonisch contact met je op om jouw vraag of issue telefonisch te bespreken of om een afspraak te maken voor het intakegesprek. Het doel van het intakegesprek is helderheid te verschaffen inzake de belangrijke aspecten rond het begeleidingstraject zoals het uitgangspunt, de doelstelling, de procedure en de gezamenlijke aanpak. Het intakegesprek vindt plaats op de door jou met de begeleider afgesproken plaats en tijd.

Ben je verhinderd voor het intakegesprek of een ander (vervolg)gesprek, laat dit dan minimaal 24 uur van te voren weten.

N.B. Indien je op basis van dit eerste gesprek besluit toch liever met een andere coach te werken, neem dan contact op met Coaching Nederland via 020-5112210 of via het contactformulier. De door ons geadviseerde begeleiders zijn professionals en begrijpen heel goed dat een traject alleen tot succes kan leiden als het ‘klikt’ tussen jou en de professional. Zij zullen je keuze derhalve respecteren.

De rol van de leidinggevende
Omdat wij ook voor de organisatie het hoogst mogelijke resultaat uit het begeleidingstraject willen halen, is het in onze aanpak gebruikelijk dat de opdrachtgever, vaak de leidinggevende, waar mogelijk bij het traject wordt betrokken; het liefst in een driegesprek aan het begin van het traject. Ook wordt de leidinggevende soms gevraagd of deze een ‘Intake-formulier voor leidinggevenden’ wil invullen.

Privacy
Alle formulieren die jij of iemand anders invult zijn overigens uitsluitend te lezen door:
a. degene die het formulier heeft ingevuld,
b. de coach/begeleider,
c. de systeembeheerder, uitsluitend in geval van nood.

Lees, voor meer informatie over hoe wij omgaan met de privacy, het privacyreglement van UpGuide.

Akkoord voor de voortgang van het begeleidingstraject
Indien jij of een andere ‘opdrachtgever’ van het traject (dit kan ook een verzekeringsmaatschappij zijn) akkoord zijn met het (vervolg)traject, maakt de begeleider een afspraak voor het eerstvolgende gesprek. Indien gewenst, stuurt Coaching Nederland eerst een schriftelijk traject-voorstel ter goedkeuring aan jou of de betreffende opdrachtgever (bijvoorbeeld je leidinggevende of iemand van de P&O/HRM afdeling).

Het verdere verloop van het traject
Gedurende het traject heb je in principe meerdere gesprekken met je begeleider. De gesprekken duren, afhankelijk van de coach en het type gesprek, doorgaans één tot anderhalf uur. Na elk gesprek is het de bedoeling dat je binnen 48 uur een ‘Reflectieverslag’ invult. De link daar naar toe vind je op je timeline of op de traject-pagina bij ‘Documenten’. (Zie ook hierboven bij  ‘Documenten’). In het ‘Reflectieverslag’ kun je je ervaringen en resultaten van het gesprek aangeven en word je uitgenodigd na te denken over de effecten van het gesprek.

Logboek
Het logboek is een fantastische ‘tool’ om tussen de gesprekken door van je ervaringen te leren. Elke keer dat je een aantekening in je logboek schrijft, krijgt de begeleider een notificatie zodat op de aantekening kan worden gereageerd. In UpGuide zijn diverse mogelijkheden om aantekeningen in het logboek te plaatsen. Het beste is de traject-pagina te openen (door via het linker menu op ‘Projecten en Trajecten’ te klikken en dan op het betreffende traject) en daarna rechtsboven op het + icoontje. Je kunt ook vanuit de homepage op het + icoontje klikken, maar dan moet je, voordat je een aantekening-pagina opent, deze wel eerst aan het traject koppelen, zodat de betreffende begeleider kan meelezen.

Evaluatie van het traject
Na beëindiging van het traject verzoeken we je nogmaals de ‘Mentale Thermometer’ en een ‘Reflectieformulier’ in te vullen. Hierin vragen wij je naar de behaalde resultaten en de mate waarin jij en de opdrachtgever(s) van het traject tevreden zijn.

We staan 24/7 voor je klaar
Indien je vragen of opmerkingen hebt, bespreek deze dan met je begeleider. Indien je issues hebt die je niet met je begeleider kunt of wilt bespreken, zoals een klacht, neem dan contact op met Coaching Nederland. Het landelijke servicenummer is 020-5112210. De telefoon wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week opgenomen. Geef je naam en telefoonnummer op en je wordt zo spoedig mogelijk door de verantwoordelijke functionaris teruggebeld.

Succes met je traject.
Het Coaching Nederland supportteam

P.S. Neem je nog even de PDF Een traject volgen in UpGuide door?