Learning-in-Action™

Het hoe en waarom van Learning-in-Action

Onderzoek heeft uitgewezen dat volwassen optimaal leren in de volgende

Elke dag worden er miljoenen verspilt omdat mensen hun talenten niet optimaal (kunnen) benutten.

Aan de basis van dit probleem staat ondermeer een inefficiënte manier van leren en ontwikkelen:

  • Gebrek aan begeleiding tijdens leerprocessen,
  • Trainingen waar eenheidsworst wordt aangeboden,
    – waar (ondermeer door afleiding) het moeilijk is om je aandacht er bij te houden,
    – waar maximaal 15% van wat er behandeld is, wordt onthouden, laat staan toegepast,
    – waar, wat ze ‘kennisoverdracht’ noemen, niets anders is dan een overload aan theorie.
  • Medewerkers moeten hun werk onderbreken om naar cursus te gaan,
  • Omdat de werkdruk hoog is, is het moeilijk om mentaal weg van het werk te komen om training te volgen.
  • Cursisten denken tijdens de training vaak aan de lopende zaken op het werk en bij de eerste de beste pauze pakken ze hun mobieltje. De pauze is vaak te kort om de gesprekken af te maken en mails te checken.
  • Het geheugen neem af in de mate waarin het brein te veel nieuwe ideeën te verwerken krijgt, terwijl het brein kan maar twee ideeën met elkaar kan vergelijken en maar drie tot vier nieuwe idee kan opnemen.
  • Het hele dag opnemen van nieuwe informatie is vermoeiend.
  • Mensen zijn aan het eind van een trainingsdag meer vermoeid dan een dag op het werk.

Het is dan ook niet vreemd dat de Australische ingenieur Charles Jennings het in de HRM wereld inmiddels allom erkende 70-20-10 model heeft ontwikkeld.

Het optimale ontwikkelen van competenties kan dus pas plaatsvinden als eer een mix van verschillende leerinterventies wordt aangeboden, waarbij leren in de praktijk – ‘Learning in Action’ –  de belangrijkste component dient te zijn.

Gelukkig zijn er nu Active LearningBlocks

Dit zijn leerinterventies met het 70-20-10 model in het achterhoofd.

– just in time information,
– scans
– assessments,
– een scala aan praktijkgerichte oefeningen,
– gedragsexperimenten,
– intervisie,
– tips,
– feedback,
– reflecties,
– quotes,
– brainstorming,
– coaching en
– andere leerinterventies, die voornamelijk tijdens het dagelijks werk worden doorlopen en aan de dagelijkse werkpraktijk zijn gekoppeld.

Tezamen vormen de Active LearningBlocks een volledig op de werkpraktijk toegespitst competentieontwikkeling programma, ‘Active Learning’ Modules’ genoemd.
Het zijn ‘on the job’ leerprogramma’s in specifieke thema’s, zoals:

Time Management Leadership-in-action TeamManagement StressManagment Persoonlijke effectiviteit Loopbaan Management

Bijna alle competenties of competentie-sets kunnen door middel van het Learning-in-Action concept effectief worden ontwikkeld. De experts van Coaching Nederland kunnen, in samenwerking met Impr0ve.com, volledig op de behoefte van uw organisatie maatprogramma’s en de hiervoor benodigde LearningBlocks ontwikkelen,

De content van de Learning in Action programma’s is gekoppeld aan de praktijk en gericht op het beter functioneren van de deelnemer en diens directe (werk)omgeving en, last but not least, Bij Coaching Nederland zijn de programma’s op basis van No-Growth-No-Pay.  Alleen de vooruitgang wordt afgerekend.

Neem, voor meer informatie en een kennismakingsgesprek, contact op met Coaching Nederland.