Emailhandtekening instellen

Instellen van je handtekening in je mail programma.

Microsoft Outlook 2003

1. Open Microsoft Outlook 2003.

2. Klik op ‘Extra’s’. Dit staat bovenin bij ‘Bestand’, ‘Bewerken’, enzovoort.

3. Er verschijnen een aantal mogelijkheden. Klik op ‘Opties…’

4. Het venster voor opties verschijnt. Zoek en klik op het tabblad voor ‘E-mailindeling.’

5. Klik onderaan op de knop ‘Handtekeningen…’

6. Klik op de knop waar ‘Nieuw’ op staat.

7. Er is nu een handtekening aangemaakt. Geef de handtekening een naam.

8. Klik nu op het cirkeltje naast ‘Dit bestand als sjabloon gebruiken.’

9. Klik op de knop ‘Bladeren’ en open het door Steil aangeleverde HTML bestand. Klik op ‘volgende.’

10. Nu kan de handtekening bekeken worden. Als alles in orde is, klik dan op ‘voltooien’ en daarna ‘OK.’

11. De handtekening is nu klaar. Selecteer het goede account voor de nieuwe handtekening bij ‘Handtekening selecteren voor account:’, ‘Handtekening voor nieuwe berichten’ en ‘Handtekening voor beantwoorden en doorsturen’ indien gewenst.

12. Klik onderaan op ‘Toepassen’ en dan op ‘OK.’

 

Windows Mail

1. Open Windows Mail.

2. Klik op ‘Extra’s’. Dit staat bovenin bij ‘Bestand’, ‘Bewerken’, enzovoort.

3. Er verschijnen een aantal mogelijkheden. Klik op ‘Opties…’

4. Het venster voor opties verschijnt. Zoek en klik op het tabblad voor ‘Handtekeningen.’

5. Klik op de knop waar ‘Nieuw’ op staat.

6. Er is nu een handtekening aangemaakt. Indien gewenst kan de naam van de handtekening worden aangepast met ‘Naam wijzigen.’

7. Klik nu onder ‘Handtekening bewerken’ op het cirkeltje naast ‘Bestand.’

8. Klik op de knop ‘Browsen’ en open het door Steil aangeleverde HTML bestand. Als het bestand niet zichtbaar is, kan het zijn dat de instelling voor het bestandstype op ‘Tekstbestanden’ staat. Klik erop en zet de instelling op HTML bestanden.

9. De handtekening is nu klaar. Klik op ‘Geavanceerd’ om de handtekening te verbinden aan het gewenste e-mailaccount. Vink het goede account aan, en klik op ‘OK’.

10. Indien gewenst kunnen een aantal instellingen worden veranderd. Om bijvoorbeeld automatisch de handtekening aan e-mails toe te voegen, moet het vakje naast ‘Handtekening aan alle uitgaande berichten toevoegen’ aangevinkt worden.

11. Klik onderaan op ‘Toepassen’ en dan op ‘OK.’

 

Mocht je er met bovenstaande informatie niet uitkomen, dan kun je het best even op Google zoeken naar een uitleg specifiek voor jou mail programma.

Ga terug naar de homepage