13 Tips voor behoud van stress

13 Tips voor behoud van stress

Je kunt op gebied van stressmanagement voor je zelf iedere ontwikkeling verhinderen door het volgende te doen:

  1. Betrek iedere uiting van mogelijke kritiek volledig op jezelf: Beschouw ieder kritisch geluid over om het even welk aspect van je werk , familie, hond, huis, of auto ook als een aanval op uw persoon. Neem géén tijd om te luisteren, maar voel je onmiddellijk beledigd of geschoffeerd.
  2. Doe alsof er 8 dagen in een week en 25 uur in één dag gaan: Plan altijd meer activiteiten op een dag en in een week dan je ooit uit kunt voeren, en grijp vervolgens iedere gelegenheid aan om je daar zorgen over te maken.
  3. Doek sociale netwerken op: Vermijd vooral de paar mensen die hardnekkig blijven proberen een vriend of goede kennis van je te blijven.
  4. Gebruik stimulerende middelen: cafeïne (koffie), nicotine, cola, energiedrankjes en alles waar suiker in zit.
  5. Hang de macho (mannetjesputter) uit (ook als vrouw): Vraag nooit iemand om hulp, want als je iets voor elkaar wilt krijgen, moet je het echt allemaal zelf doen.
  6. Maak je geen zorgen om overgewicht: Eet rustig van alles door elkaar en zoveel als je wilt. Met een Body Mass Index van 35 in plaats van de gebruikelijke 25 zie je er uit als ‘Hollands Welvaren’.
  7. Maak je vooral zorgen om alles waarop je volstrekt geen grip hebt. Maak je constant zorgen over aandelenmarkten, aardbevingen, klimaatveranderingen, het uitsterven van diersoorten en een naderende ijstijd of andere grote thema’s.
  8. Mijd alle “alternatieve”praktijken: Negeer ieder bewijs dat suggereert dat je met behulp van licht en geluid, meditatie, yoga, een goede ademtechniek, en/of visualisaties stress kunt verminderen.
  9. Oefen nooit: Het doen van oefeningen is slechts verspilling van tijd die je beter kunt besteden aan het maken van zorgen.
  10. Stel onmogelijk hoge normen en waarden vast en eis van jezelf dat je je daar als perfectionist altijd aan houdt. Fok jezelf op door het verrichten van bovenmenselijke prestaties of ga je schuldig voelen, gedeprimeerd, ontmoedigd of mislukt en nergens goed voor indien je niet aan de door jou of beter nog door anderen gestelde eisen kunt voldoen (Q.E.D.)
  11. Stel zoveel mogelijk zaken uit tot het laatste moment. Stel alles wat gedaan MOET worden zeker uit tot het allerlaatste moment, zodat je voldoende spanning hebt opgebouwd om de taak in een zo kort mogelijke tijd af te kunnen maken.
  12. Word workaholic: Wees er zeker van dat je werk voor alles blijft gaan. Neem je werk ’s avonds en in de weekenden mee naar huis. Houd in gedachten dat vakantie nemen vooral iets voor mietjes is.
  13. Zet je gevoel voor humor over boord: Zaken op het hoogst mogelijke niveau realiseren en overal verantwoording voor nemen is een serieuze zaak, waar niemand om hoeft te lachen, en jij zeer zeker niet.

Bron: onbekend